Hearts of Iron IV

Dieses Thema im Forum "Spieleforum" wurde erstellt von Elysia, 14. August 2014.

  1. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Nächster DLC, Arms Against Tyranny welcher die nordischen Nationen verbessert.
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...s-against-tyranny-historical-finland.1588882/

    Features:
    - Winterkrieg
    - Verbesserungen für Finnland, Dänemark, Schweden, Norwegen
    - Neues System für Designer was schon in einem DD gezeigt wurde
    - Internationaler Waffenmarkt bei dem man Waffen für zivile Fabrikkapazitäten handeln kann
    - Neue militärische Optionen

    DD zu Finnland
    Finnland ist 1936 kompliziert. Die Beziehungen zur UDSSR sind schlecht und politisch ist Finnland gespalten. Obwohl historisch Finnland stark mit Deutschland zusammen arbeitete hat sich PDX entschieden das der historische Finnische Pfan unaligned ist und nicht faschistisch, auch da die anderen Länder Finnland nie als wirklichen Teil der Achse ansahen sondern bestenfalls ein Anhängsel.

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    Alle Anführer Finnlands haben eine Balance of Power bzw. öffentliches Vertrauen. Anführer haben eine Agenda und je besser diese erfüllt wird desto mehr vertraut die Bevölkerung ihm.
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    Das verbessert Sisu, die nationale Spirit Finnlands und gibt neue Möglichkeiten. Bei geringen vertrauen kann es sein das der Anführer abgewählt und anderweitig ausgetauscht wird.

    Mögliche unaligned Anführer sind:
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    Viele der anderen finnischen Charaktere müssen über den Fokusbaum freigeschaltet werden.
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    Die Armee steht etwas besser da. Viele Generäle mir Gelände Traits und guten Verteidigungswerte.
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    Inklusive einem neuen Trait für noch mehr Erfahrung für Geländetraits
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    Hier die MIO von Finnland (der Panzer MIO ist nicht historisch)
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    Viele der MIO haben einzigartige Traits, viele die man erst im Missionsbaum freischalten muss
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    Hier der finnische Fokusbaum.
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    Der Anfang vom Industriezweig gibt dir Fabriken, verbessert deine Ressourcenausbeute und Eisenbahn
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    Es gibt auch etwas Überschneidung mit dem Militärzweig und macht das Land bereit für den Krieg
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    Der Militärzweig hat dedizierte Pfade für Land, Luft und Seestreitkräfte
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    Der Landstreitkräftezweig verbessert deine Verteidigung
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    Oder gibt dir neue permanente Modifikatoren und neue Generäle
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    Man schaltet auch die Motti Taktik frei. Das ist eine Technik die die Finnen gegen die Soviets eingesetzt haben um Einheiten zu umzingeln, aufzureiben und zu flüchten.
    Hat man sie freigeschaltet kann man Motti für Staaten aktivieren was dir einen Bonus und Gegner einen Malus dort gibt
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    Finnland hat auch 2 eigene Unterstützungsbatallione
    Winterlogistik für bessere Performance im Winter
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    Und Langstreckenpatrollie für viel mehr Initative
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    Der Luftwaffe Zweig gibt dir keine große Luftwaffe, aber gute Modifikatoren, XP und Asse
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    Für die Marine hat Finnland keine Ressourcen übrig. Der Marinezweig gibt dir daher hauptsächlich ein paar wenige Werften
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    Und die Möglichkeit Convoys zu Kriegsschiffen umzurüsten
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    Oder seine Küstenverteidigung zu Eisenbahngeschützen umzubauen
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    Der Politische Baum dreht sich am Anfang und die Machtbalance, Anführerboni und das freischalten von Charakteren. Spaltet sich dann in 3 Zweige auf
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    Der linke Zweig verbessert deine Industrie weiter, basierend darauf wer an der Macht ist und wie viel Vertrauen er hat
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    Der mittlere Zweig ist deine internationale Ausrichtung. Spielt man ahistorisch als Alliierter, Faschist zusammen mit Deutschland oder geht seinen eigenen Weg (Keine Kommunistische Option)
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    Hier kann man auch weitere Fähigkeiten freischalten wie z.b. das man versteckte Waffendepots anlegen kann wordurch es hier mehr Partisanenaktivität geben wird sollte ein Feind diesen Staat erobern
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    Der rechte Zweig dreht darum die Werbetrommel zu rühren um an mehr Manpower und Freiwillige aus dem Ausland zu kommen
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    Hier kann man auch Estonia annektieren und aggressiv gegen die UDSSR vorgehen
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    Der Winterkrieg wurde geändert so das Finnland ihn jetzt gewinnen kann.
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    Wenn Finnland Leningrad oder Moskau lange genug hält können sie von der UDSSR verlangen einen Frieden zu unterzeichnen (hat Finnland genug erobert würden sie diese Gebiete sogar behalten).
    Die UDSSR kann zwar ablehnen, das hat aber seinen Preis
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    Und es gibt einige historische Flavorevents
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  2. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD zu Schweden
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-historical-sweden.1589418/

    Schweden blieb im WW2 neutral.
    Da das etwas langweilig ist hat Paradox nicht so viel Arbeit in den historischen Pfad gesteckt (die KI bleibt auf historischem Setting aber dennoch recht passiv), sondern eher die alternativen Pfade ausgebaut da der Spieler früher oder später meist doch Krieg führen will.

    Am Anfang hat man die Wahl zwischen 4 Anführer. Man fängt an mit Axel Pehrsson-Bramstorp welcher nach nur ein paar Monaten von Per-Albin Hansson (historisch) ersetzt wurde. Ahistorisch kann man aber auch den rechten Gösta Bagge nehmen.
    Dann findet wieder eine Wahl statt und man kann entweder seinen derzeitigen Anführer behalten oder Ernst Wigforss wählen.

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    Schweden hat ein Stabilitätsproblem. Man erinnert sich nur zu gut an die Hungersnöte im ersten Weltkrieg als England ein Embargo verhängt hat da Schweden weiter mit Deutschland gehandelt hat.
    Daher gibt es schnell Aufstände wenn die Stabilität fällt.
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    Außerdem hat Schweden ein sehr beliebtes, und auch kostspieliges, Sozialsystem.
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    Will man ernsthaft Krieg führen müsste man das erst einschränken was nicht gut für die Stabilität ist.
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    Der Industriebaum ist sehr klar zweigeteilt.
    Linke Seite Stabilität, rechte Seite Militär und man kann auf jedem Level eines der beiden Wählen
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    Ganz unten im Baum kann man das Sozialsystem auch komplett abschaffen
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    Schweden war bekannt für seine Kugellager welche es an beide Seiten im WW2 verkauft hat. Man kann genau bestimmen an wen man verkauft und was man dafür haben will.
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    Auch die Militärbäume haben eine klare Zweiteilung. Nicht nur nach Waffengattung sondern wie bei der Industrie auch haben diese 2 Seiten. Links ist mehr defensiv, rechts mehr offensiv
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    Der Einstieg in diese Bäume braucht aber ein Minimum an Kriegsunterstützung. Man muss dem Volk also erst mal den Krieg schmackhaft machen um die der Aufrüstung zu beginnen.
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    Viele der Missionen geben dir einen aufrüstbaren Spirit
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    Und auch MIOs
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    Bei der Marine hat Schweden die Wahl zwischen Ubooten oder Schlachtschiffen (inklusive dem historischen Kauf eines Schiffes von Italien)
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    Der Demokratische Baum ist sozusagen der historische Pfad. Die Events sind historisch, aber die Belohnungen sind immer so gemacht das sie in einem eventuellen Krieg nützlich sind.

    Beispielweise hat Schweden viele Soldaten getarnt als Polizisten ausgebildet. Diese sind in einem zweiten Manpowerpool der ständig anwächst und im Kriegsfall zum normalem Pool transferiert wird.
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    Auch hatte Schweden einen speziellen Bus als mobiles Hauptquartier um schnell flüchten zu können.
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    Diesen kann man auf der Karte verschieben und er macht die Staaten um ihn herum wehrhafter. Wird er aber erobert stirbt dein Anführer.
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    Wie kann Schweden jetzt in den Krieg eingreifen?

    Zum einen kann es eine nordische Verteidigungsliga gründen und die Nachbarn einladen um dann zu entscheiden ob diese Staaten ihr eigenes Militär unterhalten oder alles an Schweden übertragen.
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    Alternativ kann man warten bis mehrere nordische Staaten vom den Großmächten erobert wurden umd dann loszuschlagen um sie zu befreien. Je mehr Staaten erobert wurden, desto größer der Buff den man bekommt.
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    Wer nicht so lange warten will kann sobald der Winterkrieg in Finnland losgeht entscheiden ob man sich ganz raushalten will, Freiwillige schickt (historisch) oder gleich in den Krieg eintritt mit dem Ziel Leningrad un die UDSSR zum Frieden zu zwingen.
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    Über das Spiel hinweg wird es auch mehrere Flashpoints geben. Historische Ereignisse die Schweden in Kontakt/Konflikt mit den Großmächten gebracht haben und bis zum Krieg eskaliert werden können.
    Z.b. als die UDSSR "versehentlich" Pajala bombardierte
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    Fürs late game gibts auch ein paar Möglichkeiten Krieg zu führen wenn der 2te Weltkrieg schon vorbei ist.
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    Mit dem DLC wird auch etwas an den Ressourcen geschraubt. Vor allem Deutschland war auf den Handel mit Schweden angewiesen, etwas was bisher in HoI kaum beachtet wurde da Deutschland entweder alles selbst hatte oder es leicht erobert wurde.
    Mit dem Patch/DLC produziert Deutschland und Nachbarn weniger Ressourcen und Schweden mehr.

    Paradox veranstaltet im November wieder eine große Lanparty.
    Man kann jetzt Tickets dafür kaufen.
    https://hoi.turbolarp.space
     
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  3. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD zum historischen Dänemark.
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-historical-denmark.1591854/

    Dänemark hat 2 Stunden nachdem es angegriffen wurde aufgegeben. Von daher...

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    Etwas Hintergrund, Dänemark war klar das sie sich nicht gegen Deutschland verteidigen können und kein potentieller Verbündeter konnte (und wollte) sie realistisch beschützen.
    Daher haben sie es gar nicht wirklich versucht und ihr Geld in den Sozialstaat anstatt dem Militär gesteckt.

    Dies wird durch den nationalen Spirit repräsentiert (das die Industrie auch so schlecht ist liegt an den Nachwehen der großen Depression)
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    Wie alle neuen Nationem hat auch Dänemark eine Balance of Power, hier zwischen Militarisierung und Sozialstaat.
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    Je nach Balance funktioniert Zivile oder Militärische Produktion besser auf kosten des jeweils anderen.
    Verschoben wird diese Balance durch die Auswahl der Berater.
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    Politik in Dänemark ist kompliziert. Wahlen finden nicht fest alle 4 Jahre statt, sondern innerhalb von 4 Jahren.
    Dies hat PDX abstrahiert und Dänemark wählt alle 3 Jahre.
    Zusätzlich kann man per Entscheidung seinen Anführer ausrtauschen oder Neuwahlen durchführen.
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    Der eigentliche Fokusbaum.
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    Im Industriebaum muss man sich am Anfang zwischen einem zivilien und militärischen (defensiven) Fokus entscheiden was jeweils einen permanenten Modifikator gibt.
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    Man kann auch seinen Handel mit den UK und Deutschland ausbauen.
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    Später bekommt man auch Missionen mit denen man seine weiter entfernten Gebiete wie Grönland ausbauen kann.
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    Der militärische Baum hat sehr viele alt-history Missionen, zum Teil Dinge die in Planung waren oder in den 50ern gemacht wurden.

    Es geht vor allem darum die negativen Spirits schrittweise abzuschaffen.
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    Oder dir neue, positive Spirits zu geben.
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    Generell ist Dänemark eher defensiv ausgerichtet.

    Die Marine hat 2 große Entscheidungen.
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    1. Baut man eine moderne Flotte oder rüstet Frachtschiffe zu Zerstörern um.
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    2. Begnügt man sich mit Kontrolle der Ostsee oder will man in der Nordsee mitmischen.
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    Im Luftwaffezweig ist die Entscheidung ob man eigene Designs benutzt, mit entsprechenden Bonussen, oder lieber bessere Weltmarktpreise haben will um Flugzeuge von anderen Nationen zu bauen.
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    Der historisch politische Zweig ist recht klein und dreht sich darum die Zivilgesellschaft weiter zu verbessern und neutral zu bleiben.
    Dies erlaubt es einem weitgehende Autonomie zu behalten falls man zu einer Puppe gemacht wird.
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    Ist man besetzt bekommt man einen größeren Missionsbaum.
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    Hier geht es darum den Besatzer zu schwächen, Truppen aufzubauen und Kampfbonuse zu sammeln.
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    Die Balance of Power dreht sich auch nicht mehr um Militär vs. Sozialstaat, sondern wie brav man gegenüber dem Besatzer ist.
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  4. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Offene Beta über den Sommer.
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-summer-open-beta.1592612/

    Video dazu:
    https://youtu.be/wmEHf-SwKUw

    ################################################################
    ######## Summer Open Beta ######### Balance
    ################################################################

    ##########
    Air
    ##########
    - Excess thrust will now increase agility instead of max speed (0.5 AGI per excess thrust)
    - airframes now how base max speeds to better represent airframe size speed effects
    - major air rebalance pass for airframes and modules
    - increased tech date for survival studies to 1939
    - Improved aircraft turrets
    - slight decrease in agility hit for large bomb bays
    - small airframe can only take single turret modules
    - adjusted turret stats so they are less powerful for fighters but better for bombers
    - rebalanced thrust and weights of modules and airframes,
    - added new modules
    - Large autocannon
    - Large bomb rack
    - Armor piercing bomb rack
    - 3 levels of torpedo mounting
    - Added new techs for plane designer (see above)
    - Combat better Agility and Speed has increased effect on air combat

    ##########
    Land
    ##########
    - reduced terrain combat widths slightly, change support widths also
    - Super Heavy tanks are now support units. Super Heavy tanks are no longer line battalions
    - Armor skirts provide 1 more armor
    - Most tank chassis' now grant 10-20% more armor
    - Super heavy tanks now cost more overall, but require 20 per support company.

    ##########
    Navy
    ##########
    - added damage reduction to piecing thresholds for naval combat
    - convoy hitprofile reduced from 120 to 85 bringing it inline with new hitprofile calculations
    - Ship torpedoes accuracy increased to bring them back in line with new hitprofile calculations 145 > 100
    - slightly decreased AA disruption from ship AA
    - removed visibility effects of super heavy bb armor
    - rebalanced, ship engines
    - removed visibility impacts from medium guns
    - rebalanced IC costs to reflect engine changes
    - super heavy armor now part of normal heavy armors
    - rebalanced armors
    - added cruiser armor to carriers


    ##########
    AI
    ##########
    - AI more likely to upgrade division in the field even with equipment deficits
    - added generic AI upgraded infantry template for late game infantry
    - added ENG and USA upgraded infantry templates for AI and improved their infantry templates in general

    Right now let's get into some explanations.

    Thrust and weight:
    Let's get the big one out the way thrust and weight for planes. This change requires a bit of game explanation and some explanation of aircraft. So why affect agility, agility previously was a stat that was seldom increased but often reduced by making it something you are rewarded by not using all your thrust budget you can lessen the agility effects of modules by not loading up your entire plane creating a choice between maximizing raw damage or maximizing damage bonuses during air to air combat by bring higher Agility.

    Now the aircraft stuff, so power/weight is very not intuitive for aircraft, adding more power will make a plane faster but taking weight off a plane won't make it faster since speed is almost entirely determined by thrust against drag not weight. What less weight does provide is better climb rate acceleration plus some other things. These are abstracted into agility in game. So now if you want your plane to go faster you either use a newer airframe with lower drag (higher base speed) or by putting a bigger engine in the existing airframe.

    Combat widths:
    Now the next big change, terrain combat widths. This is the change that originally spawned the open beta idea. These changes are generally intended to flatten the efficiencies further for combat widths while also reducing division sizes. There will obviously still be certain numbers that fit better than others but overall these differences should be less extreme.

    • Terrain = CW+Reinforcement Width
    • Desert = 82+49
    • Forest = 76+40
    • Hills = 72+36
    • Jungle = 74+34
    • Marsh = 68+22
    • Mountain = 65+25
    • Plains = 82+49
    • Urban = 86+28
    Ship penetration:
    Finally the last change I want to discuss is the new penetration effect for ships. To put this imply they now reduce damage directly on top of reducing critical chance. The damage reductions are smaller than for land combat but that's because they have a much greater effect on the combat but be careful defeating an armored foe with just small guns should be much harder now.
     
  5. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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  6. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Ich kann diese Ausarbeitungen von Nebennationen nicht verstehen.
    Ich halte Hoi4 nach wie vor für ein tolles Spiel, aber außerhalb der fünf-sechs Hauptakteure stinken sämtliche Nationen, und zwar so richtig!
    Meine Versuche mit zb Mexiko, Spanien oder Rumänien waren mit die schlimmste Spielerfahrung die ich überhaupt gemacht habe. Sogar Frankreich spielt sich super langweilig.
    Ich kann mir nicht vorstellen, dass diese Nationen groß gespielt werden.
     
  7. MuSu nässt sich ein

    MuSu
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    Im Multiplayer ist es ganz witzig kleinere Staaten mit non-historischen Zielen zu spielen. Jedes Land hat so seine eigene Herausforderung abseits des üblichen „erst Polen, dann nach Westen, Sowjets“ blablabla
     
  8. Lasstmichdurch Obergeschmaxmeister

    Lasstmichdurch
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  9. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD mit kleineren QoL Änderungen
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-small-features-1.1593911/

    Der Weg wie Divisionen gebaut werden wird geändert. Zum Beispiel sind Artillerie, AA und AT jetzt ihre eigene Kategorie und gehören nicht mehr zu den normalen Einheiten wie Panzer und Infanterie. Man kann diese also nicht mehr fröhlich mischen
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    Brigaden haben auch nicht mehr das komplette 5x5 Raster am Anfang sondern nur 5x4. Die letzte Reihe wird durch Doktrinen freigeschaltet.
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    Die Berechnung wie viele Konsumgüter man braucht wurde geändert da es viel zu einfach, bzw. möglich ist 0 Konsumgüter zu brauchen.
    Jetzt ist die Reduktion durch Gesetze nicht mehr linear sondern fällt ab so das man nie 0 erreichen kann.
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    ConsumerGoodsPercent = (Base1 + Base2 + ….) *((1+Factor1) * (1+Factor2) * ….)

    ConsumerGoods = Max(ConsumerGoodsPercent , MINIMUM_NUMBER_OF_FACTORIES_TAKEN_BY_CONSUMER_GOODS_PERCENT ) (ConsumerGoods * Total factories).RoundedDown

    Und für den Panzerdesigner gibt es jetzt Voreinstellungen für historische Fahrzeuge. Man muss nur die Hülle auswählen und kann sich anzeigen lassen was für Fahrzeuge es dafür gab. Fehlen einem noch Module wird dies ebenfalls angezeigt.
    Im Moment gibt es nur historische Fahrzeuge und man kann nicht seine eigenen Designs abspeichern. Allerdings überlegen sie dies in der Zukunft einzubauen. In der Zwischenzeit können aber Mods neue Designs hinzufügen
    [​IMG]
     
  10. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD über einen Verbundenen Fokusbaum für nordische Staaten.
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-joint-focus-tree.1594536/

    Ein Problem für Co-Op Multiplayer war das kleine Nationen nur bestehen können wenn sie die umliegenden Länder absorbierten und der Fokusbaum darauf ausgelegt ist. Oder der Fokus zwingt einem Land etwas auf oder bedingt das das andere Land in eine bestimmte Richtung geht.

    Um dies, zumindest für die nordischen Länder, zu lösen bekommt jedes Land einen gemeinsamen Fokusbaum.
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    Dieser Fokusbaum ist geteilt, sprich jede nordische Nationen arbeitet auf dem gleichen Fokusbaum und die Unlocks gelten für alle die diesen Baum bearbeiten. Das bedeutet auch das mehrere Missionen gleichzeitig gemacht werden können.
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    Der der eine Mission abschließt bekommt aber meist eine bessere Belohnung als die Anderen.
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    Bei anderen Missionen bekommt der der die Mission macht einen nationalen Spirit welcher ihn zum Spezialisten in diesem Bereich macht. Diese Missionen haben meist eine hohe Voraussetzung, so das man sich mit seinem Mitspielern absprechen muss wer was macht.
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    Diesen gemeinsamen Baum hat man nicht von anfang an, sondern man muss ihn erst gründen. Es gibt ihn in 3 Ausführungen.

    Nordisches Konzil
    Ein mehr westlich inspirierte Union mit Qualität über Quantität
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    Nordische Union
    Eine kommunistisch inspirierte Union, wie gewohnt mit sehr viel Quantität
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    Kalamare Liga für Monarchien und Diktatoren
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    Vor allem im politischem Zweig kann man diese Allianz noch weiter spezialisieren da es mehrere größere Entscheidungen gibt in welche Richtung sich die Allianz entwickelt
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    Um einen dieser gemeinsamen Fokusbäume zu erstellen muss man ein paar Missionen erfüllen mit denen man seinen Nachbarn unterstützen und sogar eine Allianz eingehen kann.
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    Es gibt auch ein weiteres Featurevideo: https://youtu.be/Rvzp7OGHimA
     
  11. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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  12. PaladinX Multifunktionsgamer

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    Leude, ich spiele zum ersten mal HOI4.
    Ich hab mit Germany angefangen. Holland eingenommen. Alle Fabriken wummern, meine Armeen sind gut trainiert. Luftwaffe unterstützt.
    Polen den Krieg erklärt. Wir haben Januar 1940.
    Die Armee die an der Polnischen Grenze steht, kommt kaum ein Meter vorwärts. Die Armee im Kessel von Königsburg wird innerhalb 2 Tagen von den Litauschen Truppen überrannt.
    Was mache ich falsch? :fain:
     
  13. MuSu nässt sich ein

    MuSu
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    hab mal den ersten Fehler markiert :teach:

    Zeig mal deine Armeen mit Screenshots
     
  14. PaladinX Multifunktionsgamer

    PaladinX
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    Und wie bekomme ich Truppen aus dem Kessel rein oder raus? Es heisst immer nur "keine Landroute gefunden".
     
  16. MuSu nässt sich ein

    MuSu
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    über den Seeweg. Die Truppen müssen zum Hafen gebracht werden und können dann zum nächsten Hafen fahren.

    Ich meine eher ein Bild von deinem Truppenaufbau. Hast du nur Infanterie an der Grenze zu Polen oder auch Panzer?
     
  17. PaladinX Multifunktionsgamer

    PaladinX
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    Wie mach ich davon am besten nen Screenshot? Es gibt viel Infanterie und ein paar wenige Panzer-Divisionen.
     
  18. elFranzo

    elFranzo
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    ähm. du hast Truppen die an der Front stehen im Training? :spahn: Das ist schon mal ein grosser Fehler. Dadurch haben sie keine Organisation. Dann kommst du auch gegen PL-KI nicht durch.

    Warum gibt es die Tschechoslowakei noch? Die kannst du per Fokustree annektieren oder warst du da zu langsam? Eigentlich solltest du als DR einfach Truppen ausbilden ohne Ende, um möglichst schnell auf entsprechende Mannstärke zu kommen. Wenn du zu lngsam machst, kann es sein dass du die Tschechen & Slowaken nicht "for Free" annektieren kannst.

    Es wird auch noch angezeigt das du freie Fabriken hast - wie bei den Truppen, immer bauen. Egal was. Irgendwas braucht man immer.
     
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  19. elFranzo

    elFranzo
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    er benutzt die Nato-counter. Sofern ich das richtig sehe, hat er 3 Panzer-Divisionen in Ostpreussen. Und noch einmal mindestens 5 an der belgischen Grenze.

    ich nehme mal an, dass wird das Standard-Light-Tank Template sein.

    Eigentlich sollte es ausreichen, wenn er Divisionen der Armee zu weist. Dann werden die automatisch an die Front verlagert - auch über das Wasser. ABER wenn die Versorgung nicht ausreicht, wird die KI die Truppen nicht an die Front verlegen.

    grösstes Problem ist wohl, dass die Truppen permanent am trainieren sind. Ohne Orga kommt er nicht durch. 1940 ist zwar spät aber nicht zu spät um Polen platt zu machen. Problematisch wird eher die Tschechoslowakei. Die weren den Allierten beitrete, sobald er Belgien-Frankreich angeht.
     
  20. Fipse

    Fipse
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    Vor allem weil er die nicht vernünftig Kapitulieren kann.
     
  21. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
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  22. lxalmaris gesperrter Benutzer

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  23. UglyDuck

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    Lustige Umfrage. Wie lange Spielen sie schon HOI. HOI3 war 2009 mein erster Kauf auf Steam. Der Rest der Fragen ist aber eher Merkwürdig
     
  24. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Seit wann kann man denn Kollaborateure per Spionageauftrag im Ausland pushen WÄHREND man mit dem Land im Krieg ist?
    Recht mächtige Änderung mMn, gerade wenn man mit großen Ländern wie Russland oder China im Krieg ist.
     
  25. Pat Bateman American Psycho Moderator

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    Ich würde gerne ins Spiel wieder einsteigen. Habs zum Release etwas gespielt, dann aber nicht mehr. Gibt es Tutorials zum aktuellen Patchstand? Es dürfte sich ja pardoxtypisch einiges im Spiel getan haben.
     
  26. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Die Tutorialreihe von Tolfus beinhaltet noch die letzte Große Neuerung mit dem Logistiksystem aus no step back.
     
  27. Mura

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    Naja die Frage ist welche DLC sieht man als unverzichtbar an.
     
  28. Ulsterman Madden des GSPB

    Ulsterman
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    Man the Guns wegen des Schiffsdesigners
    Waking the Tiger, weil es den Pazifikkrieg/Asiatischen Krieg umkrempelt
    No Step Back wegen des Panzerdesigners
     
  29. Pat Bateman American Psycho Moderator

    Pat Bateman
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    Vielen Dank. Die werde ich mir im Urlaub mal gemütlich reinziehen. :)

    Danke für den Tippp. Waking the Tiger habe ich schon. Die andern DLCs schau ich mir mal an.
     
  30. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
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    Ein weiteres feature video über Arms Against Tyranny
    https://pdxint.at/48yXhoQ

    DD über den finalen Stand der MIOs (Militärisch-Industrielle Organisationen)
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...ry-military-industrial-organisations.1600109/

    MIOs wie sie ursprünglich vorgestellt wurden waren PDX zu statisch. Um sie organischer wachsen zu lassen gibt es jetzt z.b. keine 6 verschiedene Abteilungen mehr sondern alle Unlocks sind jetzt in einem Baum.
    [​IMG]
    Die Unlocks basieren auf den Typ des MIOs und einige spezielle MIOs haben historische Unlocks.
    [​IMG]

    Abteilungen sind aber nicht komplett weg. Die Abteilungen eines MIOs geben jetzt an welche Ausrüstung vom MIO profitiert.
    [​IMG]
    Mehr noch, jede Abteilung gibt einen initialen Bonus. Daran kann man ablesen um was sich das MIO dreht.
    [​IMG]

    Zusätzlich zu den Unlocks kann man politische Macht ausgeben um Policies für einen MIO zu aktivieren (bis zu 3)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wie werden MIOs benutzt? Diese werden zugeschaltet wenn man Ausrüstung erforscht.
    Dabei bekommt die Ausrüstung den aktuellen Bonus des MIOs. Schaltet man in Zukunft mehr Unlocks frei, oder will das MIO für diese Ausrüstung ändern (oder überhaupt ein MIO mit dieser Ausrüstung verbinden) kann man mit XP eine Variante dieser Ausrüsrung erstellen.
    [​IMG]

    MIOs werden nicht nur bei der Forschung benutzt, sondern auch beim Equipmentdesigner oder bei Produktionslinien benutzt was, je nach Unlocks des MIO, die Produktion verbessert. Das geht aber nur bei Ausrüstung welche auch den Forschungsbonus des MIO haben.
    [​IMG]

    Jedes mal wenn ein MIO was macht sammelt es Kapital = XP für neue Unlocks.
    [​IMG]

    Alles natürlich sehr Modbar, mehr Details dazu im DD.
     
  31. elFranzo

    elFranzo
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    find ich recht cool. Ich mag es, wenn sie die Systeme noch mehr vertiefen. Jetzt fände ich es noch bessern, wenn man in bestimmten Regionen die Militärfabriken bestimmten Sektoren zu teilen könnte. Das könnte strategische Bombardierungen interessanter machen, wenn man weiss das Region X einen Grossteil der Panzerproduktion abdeckt.
     
  32. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
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    DD zum internationalen Waffenmarkt
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/developer-diary-international-market.1600467/

    Ein weiterer Weg wie man die Welt beeinflussen kann ohne direkt Krieg führen zu müssen.

    Damit man Waffen kaufen und verkaufen kann braucht man erstmal Marktzugang zu anderen Ländern welchen man auf diplomatischen Weg beantragen kann, oder aufgrund von Subjektbeziehungen, automatisch hat.
    [​IMG]
    Das beantragen und erteilen von Marktzugang und auch die Zustimmung von verkäufen, lässt sich automatisieren.
    [​IMG]
    Auf dem Markt wird alles gehandelt, von Kleinwaffen bis zu Konvois, Zügen und Schiffen.
    [​IMG]

    Bezahlt wird in EC, dem Output von zivilen Fabriken. Daher muss man dem Auftrag zivile Fabriken zuweisen die dann den kaufbetrag erarbeiten.
    [​IMG]
    Man bekommt aber nicht automatich alles Equipment, sondern es gibt mehrere Lieferungen basierend darauf wie schnell man das EC abbezahlt. Und äußere Umstände können dazu führen das Lieferungen nicht komplett ankommen weil z.b. Konvois versenkt werden.
    [​IMG]
    Um sachen zu verkaufen gibt man einfach an wie viel von welchem Equipment verkauft werden soll.
    [​IMG]
    Den Preis kann man nicht manuell angeben, man kann nur das Preisniveau gegenüber dem Standart angeben (teuer, sehr teuer, usw) welcher einen % Aufschlag auf den Preis gibt.
    [​IMG]

    Gibt es einen Interessenten bekommt man eine Anfrage der man zustimmen kann.
    [​IMG]

    Die EC die man dadurch bekommt verbessern den Output deiner zivilen Fabriken.

    Eine neue Mechanik sind Subventionen. Manche Missionen geben dir eine bestimmte Anzahl an virtuellen EC die man zum Kauf v8n Ausrüstung gebrauchen kann.
    Diese verdoppeln den EC Output von Fabriken die einen Kaufvertrag abbezahlen bis die Subventionen aufgebraucht sind.

    Lend-Lease wurde etwas eingeschränkt. Untertanen können nicht automatisch Lend-Lease beantragen und um Lend-Lease zu machen muss je nach Regierungsform und Gesetze bestimmte Voraussetzungen erfüllt sein.
    [​IMG]
    Manche Gesetze schränken auch deinen Zugriff auf den internationalen Markt ein.
    [​IMG]

    Einige Modder haben auch frühen Zugang zum DLC erhalten so das deren Mods am Releasetag funktionieren werden.
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/arms-against-tyranny-updated-mods-for-release.1600835/
    Video:https://youtube.com/shorts/QW7PsxXWiEg?si=hq3GVIzRIyrzpNEu
    • Road to 56
    • Kaiserreich
    • Equesteria at War
    • Millenium Dawn
    • The New Order: Last Days of Europe
    • Cold War Iron Curtain
    • Kaiserredux: A Kaiserreich Expansion
    • Old World Blues
    • BlackICE Historical Immersion Mod
    • Expert AI
    • Pax Britannica: An Imperial Timeline
    • Lord of the Rings Mod
    • End of a New Beginning
    • World Ablaze
     
    Zuletzt bearbeitet: 5. Oktober 2023
  33. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
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  34. dabba

    dabba
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    Die Alt-History-Sachen haben mal wieder leichte Captain-Tsubasa-Vibes. Wer mit Island in die Fascho-Schiene geht und den Fokus "Viking Spirit" abschließt, der kann u. a. die Macht Thors aktivieren. :dasy:

    [​IMG]
     
  35. elFranzo

    elFranzo
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    die anderen Sachen sind aber auch sehr spirituell. Frag mich was sich hinter der "Fruchtbarkeit von Freja" verbirgt :D
     
  36. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Sicher irgendein Buff für Manpower.
     
  37. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
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    Der DLC ist übrigens erschienen.
     
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  38. lxalmaris gesperrter Benutzer

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    Offene Beta für den 1.13.5 Patch mit Balance- und KI Verbesserungen
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...atch-1-13-5-steam-only-checksum-ff74.1604514/
    ##################################
    # Balance
    ##################################

    - MIOs assigned to research can now be changed in the middle of research.
    - Added manpower bonus for RK Nordland focus.
    - All MIOs that have participated in a research now get a proportional amount of funds when the research is complete.
    - Sweden: Alva and Gunnar Myrdal is now available for all ideologies when completing Stadsbarn.
    - Sweden: Hungershield crisis is now active if less than 68% stability (from 65%).
    - Sweden: Removing hungershield now gives 120pp as a reward.
    - Sweden: Increased Hungershield requirement for removal to 45 (from 40) including trade, or you can remove it by having 25 civilian factories (excluding trade) in your territories, whichever comes first.
    - Sweden: Hungershield crisis reduces political power gain by 25% (from -15%).
    - Sweden: Värnplikt conscription increased from 0.5% to 1%.
    - Sweden: Reduced Gå på Blitz tactics and rapid defense force speed slightly.
    - Sweden: Totalförsvar (Total Defense) now requires > 75% DEM support.
    - Sweden: The Counter revolution now gives 120pp and neutrality/fascism popularity, depending on what you took before.
    - Sweden: Extending the time of preparedness now gives flat 26000 manpower.
    - Sweden: Focuses that modify Folkhemmet now Swaps mils/civs bonuses by only 10% (from 16%). War support and stability is still swapped by 16%.
    - Sweden: Reduced the bonus speed of Lynx armored cars support companies drastically (no more VolvoVrooms).
    - Sweden: Slightly reduced the chance of other Nordics accepting the pressure from Monarchist/Fascist Sweden.
    - Sweden: Reduced starting Folkhemmet bonus/malus to +20%/-20% civ/mil speed (from 25%).
    - Germany is now slightly happy when Sweden joins the anti soviet pact.
    - MIOs: Improved the funds to level up calculation to have a curve and be lower for early levels.
    - Sweden: Spheres of influence lasts 2 years instead of 1.5 years.
    - Sweden: Increased manpower gained from Nordic volunteers from 2000 per subject to 5000.
    - Sweden: Reduced Ebbas law cost factor to 25% (from 33%) and advisor cost to 15% (from 20%).
    - Sweden: Swedish volunteer force spirit now reduces required volunteer divisions required by 50% and removes existing neutrality idea.
    - Sweden: Deep mining complexes now gives a 1y ahead reduction, reduced from 2y.
    - Improved the AI tempĺates for ENG planes to be better.
    - Increased base heavy airframe ranges.
    - Reduced agility impact of fighter weapons, reduced weight of large airframe armor.
    - Norway: Made Monarchist Demonstrations cost Political Power on top of Manpower.
    - Norway: Adjusted Victory points so the south has a bigger impact in capitulation.
    - Norway: Adjusted the balance for the Monarchist Demonstration decisions.
    - Sweden: Getting the 5th late game research slot now requires 50 controlled factories instead of 35 civs.
    - Norway: Focus Expand Hæren now unlocks Winter Logistic Battalions so Norwegian troops can now ski their way to victory.
    - Sweden: Sweden is now more likely to switch to free trade after 1941-06-01.
    - Norway: Increased the cost of Historical Preparation decisions.
    - Added Winter Attrition Reduction to New Hæren National Spirit.
    - Sweden: Nordic Defence Council puppet now has 0.35% CIC to overlord (from 5%) and 65% MIC to overlord (from 100%).
    - Sweden: Reduced requirements for going down the Nordic Defence Council path.
    - Sweden: Increased base stability by 4%.
    - Sweden: Defense act now gives 3% stability.
    - Sweden: Weapons contract now gives 3% War support.
    - Sweden: Reduced required mils to complete Standardize equipment from 17 mils to 10 mils.
    - Sweden: Fifth research slot now only requires 80 factories (including trade) instead of several late game focuses.
    - Sweden: Reduced time for some focuses.
    - Sweden: Old enemy stirs requires 8% WS, from 10%.
    - Improved agility from jets, jets now cost chromium instead of tungsten, fighter weapons weight balance pass.
    - Airframes increase in weight as they get more advanced.
    - Slight improvement for germany air fighter presets.
    - Norway: Added Army Chief role to Jonas Lie.
    - Norway: Added Military high Command role to Henry Diesen.
    - Norway: Added Chief of Army and High Command roles to Vidkun Quisling.


    ##################################
    # Gameplay
    ##################################

    - The new order now has a cosmetic tag.
    - Sweden: Added a new late game Swedish formable and King Gustaf can now get the eternal trait.
    - Sweden: Added strings notifying what variables affect the outcome of Monarchists/Fascists takeovers of the Nordics.
    - Sweden: Now starts with heavy ship hull unlocked at game start.
    - Sweden: Added conscription trait to Nordic Defense council.
    - Sweden: Christian Gunter is now available at game start again.
    - Sweden: Beneath sticks and stones no longer requires having the Ranger trait.
    - Sweden: Added the king as a high cost advisor if he is not a country leader.
    - Sweden: NDC Can now create faction if needed.
    - Luxembourg: Germany will now attack the Soviets if Luxembourg manages to survive until the end of time.
    - Norway can now get some of the generic political events after a certain point.


    ##################################
    # Stability & Performance
    ##################################

    - Added missing on map buildings, including a missing port in Stralsund that would crash the game if built.
    - Fixed a rare crash occurring when a player lagging behind the host in MP tries to interact with a dead Air Wing or Air Group.
    - Fixed a CTD on macOS related to large maps (multithreaded pathfinder running out of stack space).
    - Sped up hourly move order revalidation by using all work threads.


    ##################################
    # UI
    ##################################

    - Equipment tooltip in the buyer's view of the International Market now also shows which country originally created the equipment (if different from the seller).
    - Fix Military equipment production lines with MIO and collapsed making them draggable again.
    - Support brigade 3D models now show up in the Division Designer.
    - Background of the MIO detail window now changes depending on the MIO type.
    - Fixed mission icons for planes being hidden when using filters.
    - Equipment stats in legacy designers are now shown the same way as in the new designers.
    - Upgrade button in the MIO History tab is now disabled if the latest bonus has already been applied.
    - Added more information in the delayed tooltip in the MIO Details screen.


    ##################################
    # AI
    ##################################

    - Changing UK's armor division target templates to fix bugs and generally improve it.
    - Adding info about AI target template replace_with chain to ai_templates debug IMGUI.
    - Fixed bugs in how the AI selects best templates to produce and design.
    - Soviet will no longer try sending every convoy it has to deliver supplies to Vladivostok.
    - Task forces will engage faster and AI will cover slightly more naval regions per task force.
    - Added better logic for AI buying and selling convoys (now based on ratio of total owned convoys instead of absolute number).
    - Fixed bug where AI was so concentrated on constructing buildings in territory they didn't control that they forgot to build other things. (looking at you, democratic Germany).
    - Fixed a bug that caused Germany to research airplane modules when they actually wanted to research radar.
    - AI strategy 'research_tech' can now take technology name as argument instead of only technology index (which was bug-prone).


    ##################################
    # Modding
    ##################################

    - Fixed the auto unassignment of MIOs on production line when over task capacity.
    - The game will now warn you on startup if you forget to setup a port building in the nudger for a coastal province.
    - Added optional 'mark_older_equipment_obsolete' argument to add_equipment_variant effect.
    - Added optional 'is_chassis' argument to equipment definitions to let modders define fully designed equipment without the game thinking it's a chassis.
    - Added debug IMGUI for seeing music player information.
    - Added documentation.info file to ai_templates folder.


    ##################################
    # Bugfix
    ##################################

    - Fixed description of the focus Keepers of the North to emphasize the "Nordic" aspect of it.
    - Fixed the typos in tooltips related to International Market content.
    - Added an event to proclaim Greater Denmark as well as events for Denmark to join democratic or imperial Germany.
    - Sweden is no longer known as Sweden when doing RK Nordland and The New Order.
    - Fix a bug where resources from overseas colonies do not need convoys to be transported.
    - Fixed Steal Industrial Blueprints operations that were giving twice the tech bonuses.
    - Fixed missing land policies for some tank MIO's.
    - Fixed issue that made Polish Foreign MIOs disappear after completing the focus Adaptive Designs.
    - Fix of bug where exiled templates and units were not transferred to host after the exile government ceased to exist.
    - Implemented Norwegian tank and plane icons into the tank and plane designers.
    - Fixed Rikstanken icon when creating the equipment variant.
    - Added a version of the Danish 'Declaration of Neutrality' National Spirit for when 'By Blood Alone' is not activated. Also fixed the focus 'Securing Swedish Steel' so that Denmark doesn't puppet Sweden without sending the appropriate event.
    - Fix crash on Mac & Linux when adding Traits to MIO queue.
    - Fixed a tooltip showing the wrong number for overlord drift in all languages.
    - Showing obsolete branches will no longer overlap each other and the appropriate focuses are no longer available if you are a subject.
    - Fixed several issues with description texts for events and focuses for Denmark.
    - Added a decision to request the return of Greenland from the USA, as well as tweaked the decision to request the return of the Faroes from the UK.
    - Sweden: Made Rickard Sandler remove neutrality spirit, and simplified his requirements.
    - Sweden: Swedish volunteer corps no longer gives equipment to Finland if at war with Finland.
    - Sweden: Fixed an issue where Germany would not blow up Swedish factories if Sweden picked Allow Landsverk to operate independently, also added a less confusing string.
    - Fixed a rare crash when an army group is deleted due to losing the last units in its armies.
    - Fix Divisions reinforcement, now they will be reinforced with equipment with better MIO bonuses.
    - Finland: Join Comintern Focus name is now more dynamic.
    - Fix for the magic school bus counting days badly.
    - Finland: Join Allies Focus name is now more dynamic.
    - Finland: Join Axis Focus name is now more dynamic.
    - Fix of exploit where players in coop could get back more equipment from the market stockpile than stored there.
    - Finland: Minor tooltip improvements for Foreign Armor and Foreign Aircraft focuses.
    - Finland: The tooltip of the focus Approach the Soviets will no longer mention the Finnish civil war if it has already happened.
    - Finland: Finnish AI will no longer accept the Soviet territorial demands in the Soviet Ultimatum when historical focus is on, unless they are a Soviet ally or puppet.
    - Norway: Fixed issue where Historical Quisling would start reviving Norgesveldet.
    - Added several new state and province names if Denmark (or another "viking" nation") controls certain states.
    - Baltics: Estonian and Latvian AIs should no longer cave in to the Soviets on historical setting, ensuring now that they will be totally integrated by the Soviet AI on historical.
    - Fixed the bug where showing subsidy tooltip could cause an out of sync.
    - Fixed bug where the mechanized infantry battalion wasn't unlocked after researching the technology.
    - Finland: Focus Mineral Wealth Development will no longer require Finland to be in a faction, but to control (or have a puppet controlling) any Nordic state producing steel, chromium, tungsten or aluminum.
    - Finland: Fixed scope issues in the event chain triggered by Mineral Wealth Development, where it looked like Finland would receive Finnish aid and that Finland would grant resource rights to Finland on a state in exchange. Now the appropriate faction leader should be displayed in the events, and the events would only be triggered if Finland is in a faction but is not the faction leader.
    - MIO: Soviet naval MIOs will no longer have both Man the Guns and NO-Man-the-Guns versions of Plant 370 and Mariupol Plant traits when Man the Guns is not active.
    - Finland: Fix typo in tooltip in the focus A Cry for Help.
    - MIO: Soviet MIO traits can no longer be taken more than once by different MIOs. Each trait can now be completed once by a single MIO.
    - Heavy gantry crane policy now targets the correct aircraft and MIOs.
    - Norway: Norsk Hydro now has the Industry filter tag.
    - Norway: Removed Political Filter tag from 'Expand Military Industry'.
    - Balanced the AI weights for countries to accept a Danish event to join factions.
    - Fixed crash when canceling a production line while MIO Roster screen is opened.
    - Jan Mayen rises to its rightful place on the world stage!
    - Norway: Custom decision costs now have the icons in the right position.
    - Sweden: Fixed several issues with the Narvik solution.
    - Sweden: Fixed an issue where severe lack of ammunition would not give the proper maluses.
    - Sweden: Swedish volunteer corps can no longer be taken while at war with Finland.
    - Sweden: Scania Vabis Armored Car MIO is now LaR DLC locked.
    - Greece: Stratagems no longer show for all countries.
    - Norway: Fixed various missing capitalizations in focuses.
    - Norway: Power to the Royal Guard now gives proper bonuses to Special Forces.
    - Norway: Doctrine tooltips now provide the name for Offensive Doctrines national focus bonuses.
    - Norway: Doctrine tooltips now provide name for Rikstaken national focus bonuses.
    - If Denmark becomes a puppet through their National Spirit "Declaration of Neutrality" they will not be able to join a faction until the right criteria are met..
    - Installing a plenipotentiary in puppet Denmark will no longer switch out the overlord's country leader.
    - Tweaked AI weights for some Occupation Balance of Power Decisions for Denmark.
    - Sweden: Added localization improvements for Rationing decisions and fixed a bug where Gengas would repeat its timeout mission.
    - Sweden: Fixed several lowercase errors that should have been uppercase.
    - Denmark no longer switches ideologies before installing overlord's plenipotentiary.
    - Adjusted some incorrect Special Forces Cap modifiers in Norway, Switzerland and the Joint Focus Tree.
    - Norway: Fixed issue where Quisling coup branch wouldn't hide when going monarchist.
    - Norway: Fixed issue where Trotsky would go to the Democratic side when the Communist civil war starts.
    - Production Output bonus now works correctly.
    - Fixed a bug where Preemptive Invasion of Iran focus of Soviet Union caused Finland to be attacked by Allies.
    - Sweden: Fixed the wrong icon being used for Swedish Trucks in the production line.
    - Sweden: Liquidate the Monarchy will now liquidate the Monarchy by removing the king advisor as it is supposed to.
    - Sweden: Random AI now disallows achievement #SwedishBiasCorrected.
    - Sweden: Joining the Anti Soviet pact targets all Soviets countries they have the big Soviet Kerfuffle.
    - Sweden: Fixed some spirit issues with the 39 start bookmark.
    - Norway: Added a way to remove Christian Laake as the Norwegian Fascists.
    - Changed music player shuffle algorithm to weighted random (but avoiding recently played songs).
    - Denmark: Field Marshal William Wain Prior's name is now visible.
    - Denmark: Tweaked AI weights to make the AI more likely to do certain occupation decisions and event options.
    - Forming either the North Sea or the Baltic Sea Empires now only requires that you control the Mainland of Denmark and only gives you cores on Mainland Denmark.
    - Added a custom truck production icon for Denmark.
    - Added "Will lead to war" warnings several Danish focuses.
    - Fixed tooltip saying player could naval transfer to shoreline province without naval base.
    - Fixed use-after-free that could lead to CTD on end of peace conference.
    - Fixed CTD on resync when international market is open.
    - Fixed stat issue with tank designer comparison.
    - Fixed repair tooltips estimated time of completion.
    - Allow factory conversion map icon during construction view.
    - Norway: Trotsky finally goes to the correct side of the Communist civil War.
    - Fixed production penalty modifier signedness. Can't be penalized from modifier without having penalty.
    - Add mutually exclusive icons only if the trait is visible.
    - Fixed CTD on steam callback during session change.
    - Fixed issue with disabling music track enable button.
    - Norway: Alt Democratic preparations decisions now take time to complete as intended.
    - MIO: Fixed the research category of the Submarine MIO so that it can be assigned to research of Submarine tech and related modules only.
    - Sweden: NDC no longer transfers its puppets’ armies to Sweden but creates 5 elite divisions for every NDC member joined, to avoid teleporting armies.
    - Sweden: Made it easier to invite members to the Scandinavian defense union.
    - Sweden: Fixed a bug where subjects would get the generic focus tree if puppeted.
    - Norway: Fixed issue where Fascist Branch would disappear if focus 'Arrest Quisling' was bypassed.
    - Fixed the American handover of Greenland back to Denmark and the disappearing Greenland Patrol National Spirit.
    - The Occupation Law National Spirit for Denmark will be removed when Denmark no longer is a subject no matter the circumstances.
    - The Butter Front National Spirit will no longer disappear if the overlord controls mainland Denmark.
    - Made the Telegram Crisis Event more likely to happen.
    - Norway: Country-wide preparation decisions in preparation decisions for the Alt-democratic path will still be available during war, as long as there's Country Preparedness.
    - Norway: Made it less likely the Soviet Union will reject events sent from the Stalinist branch of the Focus Tree.
    - Fix of bug where applying effect set_garrison_strength on state without resistance caused CTD.
    - Fixed bug which led to players unlock mutually exclusive doctrines.
    - Finland: If Arms Against Tyranny dlc is active, when Estonia causes the fascist civil war in Finland, the fascist side will get the Finnish focus tree if they win the civil war.
    - Denmark will now be able to join factions, drop their occupation name, and get their original Balance of Power through peace conferences if being released as independent during the right circumstances.
    - World tension modifiers for subjects now apply in both directions.
    - Sweden: Fixed an issue where wargoal against the Baltics would expire.
    - Denmark's Focus Tree will now show all branches, including the Occupation Branch, if the setting to show obsolete branches are enabled and Denmark is a puppet.
    - Grumman smooth finish trait now affects CV light aircraft and naval bombers.
    - Finland: Keepers of the North focus will now include Karelia if it exists, and states transferred to Finland via event will also get the compliance bonus promised in the focus.
    - Norway - Fixed issue where Quisling has a generic portrait without Arms Against Tyranny DLC.
    - Germany - Fixed issue where form Reichskommissariat Norwegen decision would require a Swedish State.
    - Fixed issue where 'Operation Gunnerside' would not work with Arms Against Tyranny enabled.
    - Denmark white peacing every nation its overlord is at war with when it becomes a puppet won't trigger the "You Shall Not Pass" achievement.
    - Norway: Fixed issue in Monarchist Decisions where you should use National Interventions while demonstrating in states if more than one was active and any of them was completed earlier.
    - Norway: Fixed missing icon for 'Investing in Norway' National Spirit.
    - Nordic Shared Focus Tree: Fixed missing icon for 'Economic Cooperation' National Spirit.
    - Sweden: Fixed issue where supporting communist civil war in Norway causes the communist side to have a generic leader.
    - Norway: Quisling will no longer trigger his coup if the country is in a civil war already, regardless of origin.
    - Removed World Tension limit to Rally the Nation for fascist Denmark.
    - Norway: Changed the Nasjonale Regjerings color so it's not so close to Soviet Union's red.
    - Norway: Focus 'Reawaken the Permanent Revolution' now creates either the Norintern or the Joint Faction depending on conditions.
    - Divisions can no longer get citation by performing paratroop order on own territory.
    - Fixed marine commandos so they can retreat from coastal areas. Can click on province with naval port to move troops from a naval port. Marine commandos can now path to fallback lines.
     
  39. lxalmaris gesperrter Benutzer

    lxalmaris
    Registriert seit:
    10. September 2023
    Beiträge:
    354
    1.13.5 Patch
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...patch-1-13-5-changelog-checksum-f730.1604077/

    Hauptsächlich mit Änderungen an Schweden und Norwegen
    ##################################
    # Balance
    ##################################

    - MIOs assigned to research can now be changed in the middle of research.
    - Added manpower bonus for RK Nordland focus.
    - All MIOs that have participated in a research now get a proportional amount of funds when the research is complete.
    - Sweden: Alva and Gunnar Myrdal is now available for all ideologies when completing Stadsbarn.
    - Sweden: Hungershield crisis is now active if less than 68% stability (from 65%).
    - Sweden: Removing hungershield now gives 120pp as a reward.
    - Sweden: Increased Hungershield requirement for removal to 45 (from 40) including trade, or you can remove it by having 25 civilian factories (excluding trade) in your territories, whichever comes first.
    - Sweden: Hungershield crisis reduces political power gain by 25% (from -15%).
    - Sweden: Värnplikt conscription increased from 0.5% to 1%.
    - Sweden: Reduced Gå på Blitz tactics and rapid defense force speed slightly.
    - Sweden: Totalförsvar (Total Defense) now requires > 75% DEM support.
    - Sweden: The Counter revolution now gives 120pp and neutrality/fascism popularity, depending on what you took before.
    - Sweden: Extending the time of preparedness now gives flat 26000 manpower.
    - Sweden: Focuses that modify Folkhemmet now Swaps mils/civs bonuses by only 10% (from 16%). War support and stability is still swapped by 16%.
    - Sweden: Reduced the bonus speed of Lynx armored cars support companies drastically (no more VolvoVrooms).
    - Sweden: Slightly reduced the chance of other Nordics accepting the pressure from Monarchist/Fascist Sweden.
    - Sweden: Reduced starting Folkhemmet bonus/malus to +20%/-20% civ/mil speed (from 25%).
    - Germany is now slightly happy when Sweden joins the anti soviet pact.
    - MIOs: Improved the funds to level up calculation to have a curve and be lower for early levels.
    - Sweden: Spheres of influence lasts 2 years instead of 1.5 years.
    - Sweden: Increased manpower gained from Nordic volunteers from 2000 per subject to 5000.
    - Sweden: Reduced Ebbas law cost factor to 25% (from 33%) and advisor cost to 15% (from 20%).
    - Sweden: Swedish volunteer force spirit now reduces required volunteer divisions required by 50% and removes existing neutrality idea.
    - Sweden: Deep mining complexes now gives a 1y ahead reduction, reduced from 2y.
    - Improved the AI tempĺates for ENG planes to be better.
    - Increased base heavy airframe ranges.
    - Reduced agility impact of fighter weapons, reduced weight of large airframe armor.
    - Norway: Made Monarchist Demonstrations cost Political Power on top of Manpower.
    - Norway: Adjusted Victory points so the south has a bigger impact in capitulation.
    - Norway: Adjusted the balance for the Monarchist Demonstration decisions.
    - Sweden: Getting the 5th late game research slot now requires 50 controlled factories instead of 35 civs.
    - Norway: Focus Expand Hæren now unlocks Winter Logistic Battalions so Norwegian troops can now ski their way to victory.
    - Sweden: Sweden is now more likely to switch to free trade after 1941-06-01.
    - Norway: Increased the cost of Historical Preparation decisions.
    - Added Winter Attrition Reduction to New Hæren National Spirit.
    - Sweden: Nordic Defence Council puppet now has 0.35% CIC to overlord (from 5%) and 65% MIC to overlord (from 100%).
    - Sweden: Reduced requirements for going down the Nordic Defence Council path.
    - Sweden: Increased base stability by 4%.
    - Sweden: Defense act now gives 3% stability.
    - Sweden: Weapons contract now gives 3% War support.
    - Sweden: Reduced required mils to complete Standardize equipment from 17 mils to 10 mils.
    - Sweden: Fifth research slot now only requires 80 factories (including trade) instead of several late game focuses.
    - Sweden: Reduced time for some focuses.
    - Sweden: Old enemy stirs requires 8% WS, from 10%.
    - Improved agility from jets, jets now cost chromium instead of tungsten, fighter weapons weight balance pass.
    - Airframes increase in weight as they get more advanced.
    - Slight improvement for germany air fighter presets.
    - Norway: Added Army Chief role to Jonas Lie.
    - Norway: Added Military high Command role to Henry Diesen.
    - Norway: Added Chief of Army and High Command roles to Vidkun Quisling.


    ##################################
    # Gameplay
    ##################################

    - The new order now has a cosmetic tag.
    - Sweden: Added a new late game Swedish formable and King Gustaf can now get the eternal trait.
    - Sweden: Added strings notifying what variables affect the outcome of Monarchists/Fascists takeovers of the Nordics.
    - Sweden: Now starts with heavy ship hull unlocked at game start.
    - Sweden: Added conscription trait to Nordic Defense council.
    - Sweden: Christian Gunter is now available at game start again.
    - Sweden: Beneath sticks and stones no longer requires having the Ranger trait.
    - Sweden: Added the king as a high cost advisor if he is not a country leader.
    - Sweden: NDC Can now create faction if needed.
    - Luxembourg: Germany will now attack the Soviets if Luxembourg manages to survive until the end of time.
    - Norway can now get some of the generic political events after a certain point.


    ##################################
    # Stability & Performance
    ##################################

    - Added missing on map buildings, including a missing port in Stralsund that would crash the game if built.
    - Fixed a rare crash occurring when a player lagging behind the host in MP tries to interact with a dead Air Wing or Air Group.
    - Fixed a CTD on macOS related to large maps (multithreaded pathfinder running out of stack space).
    - Sped up hourly move order revalidation by using all work threads.


    ##################################
    # UI
    ##################################

    - Equipment tooltip in the buyer's view of the International Market now also shows which country originally created the equipment (if different from the seller).
    - Fix Military equipment production lines with MIO and collapsed making them draggable again.
    - Support brigade 3D models now show up in the Division Designer.
    - Background of the MIO detail window now changes depending on the MIO type.
    - Fixed mission icons for planes being hidden when using filters.
    - Equipment stats in legacy designers are now shown the same way as in the new designers.
    - Upgrade button in the MIO History tab is now disabled if the latest bonus has already been applied.
    - Added more information in the delayed tooltip in the MIO Details screen.


    ##################################
    # AI
    ##################################

    - Changing UK's armor division target templates to fix bugs and generally improve it.
    - Adding info about AI target template replace_with chain to ai_templates debug IMGUI.
    - Fixed bugs in how the AI selects best templates to produce and design.
    - Soviet will no longer try sending every convoy it has to deliver supplies to Vladivostok.
    - Task forces will engage faster and AI will cover slightly more naval regions per task force.
    - Added better logic for AI buying and selling convoys (now based on ratio of total owned convoys instead of absolute number).
    - Fixed bug where AI was so concentrated on constructing buildings in territory they didn't control that they forgot to build other things. (looking at you, democratic Germany).
    - Fixed a bug that caused Germany to research airplane modules when they actually wanted to research radar.
    - AI strategy 'research_tech' can now take technology name as argument instead of only technology index (which was bug-prone).


    ##################################
    # Modding
    ##################################

    - Fixed the auto unassignment of MIOs on production line when over task capacity.
    - The game will now warn you on startup if you forget to setup a port building in the nudger for a coastal province.
    - Added optional 'mark_older_equipment_obsolete' argument to add_equipment_variant effect.
    - Added debug IMGUI for seeing music player information.
    - Added documentation.info file to ai_templates folder.


    ##################################
    # Bugfix
    ##################################

    - Fixed description of the focus Keepers of the North to emphasize the "Nordic" aspect of it.
    - Fixed the typos in tooltips related to International Market content.
    - Added an event to proclaim Greater Denmark as well as events for Denmark to join democratic or imperial Germany.
    - Sweden is no longer known as Sweden when doing RK Nordland and The New Order.
    - Fix a bug where resources from overseas colonies do not need convoys to be transported.
    - Fixed Steal Industrial Blueprints operations that were giving twice the tech bonuses.
    - Fixed missing land policies for some tank MIO's.
    - Fixed issue that made Polish Foreign MIOs disappear after completing the focus Adaptive Designs.
    - Fix of bug where exiled templates and units were not transferred to host after the exile government ceased to exist.
    - Implemented Norwegian tank and plane icons into the tank and plane designers.
    - Fixed Rikstanken icon when creating the equipment variant.
    - Added a version of the Danish 'Declaration of Neutrality' National Spirit for when 'By Blood Alone' is not activated. Also fixed the focus 'Securing Swedish Steel' so that Denmark doesn't puppet Sweden without sending the appropriate event.
    - Fix crash on Mac & Linux when adding Traits to MIO queue.
    - Fixed a tooltip showing the wrong number for overlord drift in all languages.
    - Showing obsolete branches will no longer overlap each other and the appropriate focuses are no longer available if you are a subject.
    - Fixed several issues with description texts for events and focuses for Denmark.
    - Added a decision to request the return of Greenland from the USA, as well as tweaked the decision to request the return of the Faroes from the UK.
    - Sweden: Made Rickard Sandler remove neutrality spirit, and simplified his requirements.
    - Sweden: Swedish volunteer corps no longer gives equipment to Finland if at war with Finland.
    - Sweden: Fixed an issue where Germany would not blow up Swedish factories if Sweden picked Allow Landsverk to operate independently, also added a less confusing string.
    - Fixed a rare crash when an army group is deleted due to losing the last units in its armies.
    - Fix Divisions reinforcement, now they will be reinforced with equipment with better MIO bonuses.
    - Finland: Join Comintern Focus name is now more dynamic.
    - Fix for the magic school bus counting days badly.
    - Finland: Join Allies Focus name is now more dynamic.
    - Finland: Join Axis Focus name is now more dynamic.
    - Fix of exploit where players in coop could get back more equipment from the market stockpile than stored there.
    - Finland: Minor tooltip improvements for Foreign Armor and Foreign Aircraft focuses.
    - Finland: The tooltip of the focus Approach the Soviets will no longer mention the Finnish civil war if it has already happened.
    - Finland: Finnish AI will no longer accept the Soviet territorial demands in the Soviet Ultimatum when historical focus is on, unless they are a Soviet ally or puppet.
    - Norway: Fixed issue where Historical Quisling would start reviving Norgesveldet.
    - Added several new state and province names if Denmark (or another "viking" nation") controls certain states.
    - Baltics: Estonian and Latvian AIs should no longer cave in to the Soviets on historical setting, ensuring now that they will be totally integrated by the Soviet AI on historical.
    - Fixed the bug where showing subsidy tooltip could cause an out of sync.
    - Fixed bug where the mechanized infantry battalion wasn't unlocked after researching the technology.
    - Finland: Focus Mineral Wealth Development will no longer require Finland to be in a faction, but to control (or have a puppet controlling) any Nordic state producing steel, chromium, tungsten or aluminum.
    - Finland: Fixed scope issues in the event chain triggered by Mineral Wealth Development, where it looked like Finland would receive Finnish aid and that Finland would grant resource rights to Finland on a state in exchange. Now the appropriate faction leader should be displayed in the events, and the events would only be triggered if Finland is in a faction but is not the faction leader.
    - MIO: Soviet naval MIOs will no longer have both Man the Guns and NO-Man-the-Guns versions of Plant 370 and Mariupol Plant traits when Man the Guns is not active.
    - Finland: Fix typo in tooltip in the focus A Cry for Help.
    - MIO: Soviet MIO traits can no longer be taken more than once by different MIOs. Each trait can now be completed once by a single MIO.
    - Heavy gantry crane policy now targets the correct aircraft and MIOs.
    - Norway: Norsk Hydro now has the Industry filter tag.
    - Norway: Removed Political Filter tag from 'Expand Military Industry'.
    - Balanced the AI weights for countries to accept a Danish event to join factions.
    - Fixed crash when canceling a production line while MIO Roster screen is opened.
    - Jan Mayen rises to its rightful place on the world stage!
    - Norway: Custom decision costs now have the icons in the right position.
    - Sweden: Fixed several issues with the Narvik solution.
    - Sweden: Fixed an issue where severe lack of ammunition would not give the proper maluses.
    - Sweden: Swedish volunteer corps can no longer be taken while at war with Finland.
    - Sweden: Scania Vabis Armored Car MIO is now LaR DLC locked.
    - Greece: Stratagems no longer show for all countries.
    - Norway: Fixed various missing capitalizations in focuses.
    - Norway: Power to the Royal Guard now gives proper bonuses to Special Forces.
    - Norway: Doctrine tooltips now provide the name for Offensive Doctrines national focus bonuses.
    - Norway: Doctrine tooltips now provide name for Rikstaken national focus bonuses.
    - If Denmark becomes a puppet through their National Spirit "Declaration of Neutrality" they will not be able to join a faction until the right criteria are met..
    - Installing a plenipotentiary in puppet Denmark will no longer switch out the overlord's country leader.
    - Tweaked AI weights for some Occupation Balance of Power Decisions for Denmark.
    - Sweden: Added localization improvements for Rationing decisions and fixed a bug where Gengas would repeat its timeout mission.
    - Sweden: Fixed several lowercase errors that should have been uppercase.
    - Denmark no longer switches ideologies before installing overlord's plenipotentiary.
    - Adjusted some incorrect Special Forces Cap modifiers in Norway, Switzerland and the Joint Focus Tree.
    - Norway: Fixed issue where Quisling coup branch wouldn't hide when going monarchist.
    - Norway: Fixed issue where Trotsky would go to the Democratic side when the Communist civil war starts.
    - Production Output bonus now works correctly.
    - Fixed a bug where Preemptive Invasion of Iran focus of Soviet Union caused Finland to be attacked by Allies.
    - Sweden: Fixed the wrong icon being used for Swedish Trucks in the production line.
    - Sweden: Liquidate the Monarchy will now liquidate the Monarchy by removing the king advisor as it is supposed to.
    - Sweden: Random AI now disallows achievement #SwedishBiasCorrected.
    - Sweden: Joining the Anti Soviet pact targets all Soviets countries they have the big Soviet Kerfuffle.
    - Sweden: Fixed some spirit issues with the 39 start bookmark.
    - Norway: Added a way to remove Christian Laake as the Norwegian Fascists.
    - Changed music player shuffle algorithm to weighted random (but avoiding recently played songs).
    - Denmark: Field Marshal William Wain Prior's name is now visible.
    - Denmark: Tweaked AI weights to make the AI more likely to do certain occupation decisions and event options.
    - Forming either the North Sea or the Baltic Sea Empires now only requires that you control the Mainland of Denmark and only gives you cores on Mainland Denmark.
    - Added a custom truck production icon for Denmark.
    - Added "Will lead to war" warnings several Danish focuses.
    - Fixed tooltip saying player could naval transfer to shoreline province without naval base.
    - Fixed use-after-free that could lead to CTD on end of peace conference.
    - Fixed CTD on resync when international market is open.
    - Fixed stat issue with tank designer comparison.
    - Fixed repair tooltips estimated time of completion.
    - Allow factory conversion map icon during construction view.
    - Norway: Trotsky finally goes to the correct side of the Communist civil War.
    - Fixed production penalty modifier signedness. Can't be penalized from modifier without having penalty.
    - Add mutually exclusive icons only if the trait is visible.
    - Fixed CTD on steam callback during session change.
    - Fixed issue with disabling music track enable button.
    - Norway: Alt Democratic preparations decisions now take time to complete as intended.
    - MIO: Fixed the research category of the Submarine MIO so that it can be assigned to research of Submarine tech and related modules only.
    - Sweden: NDC no longer transfers its puppets’ armies to Sweden but creates 5 elite divisions for every NDC member joined, to avoid teleporting armies.
    - Sweden: Made it easier to invite members to the Scandinavian defense union.
    - Sweden: Fixed a bug where subjects would get the generic focus tree if puppeted.
    - Norway: Fixed issue where Fascist Branch would disappear if focus 'Arrest Quisling' was bypassed.
    - Fixed the American handover of Greenland back to Denmark and the disappearing Greenland Patrol National Spirit.
    - The Occupation Law National Spirit for Denmark will be removed when Denmark no longer is a subject no matter the circumstances.
    - The Butter Front National Spirit will no longer disappear if the overlord controls mainland Denmark.
    - Made the Telegram Crisis Event more likely to happen.
    - Norway: Country-wide preparation decisions in preparation decisions for the Alt-democratic path will still be available during war, as long as there's Country Preparedness.
    - Norway: Made it less likely the Soviet Union will reject events sent from the Stalinist branch of the Focus Tree.
    - Fix of bug where applying effect set_garrison_strength on state without resistance caused CTD.
    - Fixed bug which led to players unlock mutually exclusive doctrines.
    - Finland: If Arms Against Tyranny dlc is active, when Estonia causes the fascist civil war in Finland, the fascist side will get the Finnish focus tree if they win the civil war.
    - Denmark will now be able to join factions, drop their occupation name, and get their original Balance of Power through peace conferences if being released as independent during the right circumstances.
    - World tension modifiers for subjects now apply in both directions.
    - Sweden: Fixed an issue where wargoal against the Baltics would expire.
    - Denmark's Focus Tree will now show all branches, including the Occupation Branch, if the setting to show obsolete branches are enabled and Denmark is a puppet.
    - Grumman smooth finish trait now affects CV light aircraft and naval bombers.
    - Finland: Keepers of the North focus will now include Karelia if it exists, and states transferred to Finland via event will also get the compliance bonus promised in the focus.
    - Norway - Fixed issue where Quisling has a generic portrait without Arms Against Tyranny DLC.
    - Germany - Fixed issue where form Reichskommissariat Norwegen decision would require a Swedish State.
    - Fixed issue where 'Operation Gunnerside' would not work with Arms Against Tyranny enabled.
    - Denmark white peacing every nation its overlord is at war with when it becomes a puppet won't trigger the "You Shall Not Pass" achievement.
    - Norway: Fixed issue in Monarchist Decisions where you should use National Interventions while demonstrating in states if more than one was active and any of them was completed earlier.
    - Norway: Fixed missing icon for 'Investing in Norway' National Spirit.
    - Nordic Shared Focus Tree: Fixed missing icon for 'Economic Cooperation' National Spirit.
    - Sweden: Fixed issue where supporting communist civil war in Norway causes the communist side to have a generic leader.
    - Norway: Quisling will no longer trigger his coup if the country is in a civil war already, regardless of origin.
    - Removed World Tension limit to Rally the Nation for fascist Denmark.
    - Norway: Changed the Nasjonale Regjerings color so it's not so close to Soviet Union's red.
    - Norway: Focus 'Reawaken the Permanent Revolution' now creates either the Norintern or the Joint Faction depending on conditions.
    - Divisions can no longer get citation by performing paratroop order on own territory.
    - Fixed marine commandos so they can retreat from coastal areas. Can click on province with naval port to move troops from a naval port. Marine commandos can now path to fallback lines.
     
  40. xGERxSpiderx Qualitätskontrolle

    xGERxSpiderx
    Registriert seit:
    29. Februar 2004
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    4.638
    Ort:
    New Hamshire
    Moin HOI4 Veteranen, hab mir das Game gestern geholt und erstmal Tutorials geschaut, geiles game aber einige Dinge sind mir noch nicht so ganz klar. :ugly:
    Ich bin zwar erst mitte 1936, also gerade erst am Start, aber ich frage mich was das im Techbaum zu bedeuten hat.
    https://ibb.co/TYCwNX3
    [​IMG]
    Muss ich die Eisenbahnenlinien bauen und bekomme dafür die Bauplätze ect.? Eigentlich wollte ich anfangs nur eine weitere Zivilfabrik bauen, da ich aber nur 3 freie habe dauert das über 1 Jahr, deshalb dachte ich nehm ich diesen Tech Tree und bekomm dafür Zivilfabriken for free :ugly: Was aber anscheinend nicht so ist, ich bekomme dadurch nur einen weiteren Bauplatz Slot oder?

    Noch eine Frage: Wenn ich eine Sache erforsche bei der ich eigentlich der Zeit voraus bin und einen Malus bekomme dauert die Forschung ja länger. Ist die aber trotzdem schneller als wenn ich z.B. bis 1938 warte und dann erst erforsche oder ist die (wenn auch nicht viel) schneller wenn ich das schon 1936 mache?

    Hab ich bis 1940 was zu befürchten oder kann ich erstmal in meine Industrie aufbauen? Ich hab am Anfang im Gegensatz zu Deutschland nichtmal Panzer sondern nur ein paar Pferde :ugly:

    Habe ich überhaupt eine Chance ohne Panzer? Es würde quasi erstmal 223 Tage dauern bis ich auf dem Stand von 1918 bin, oder?
    https://ibb.co/HCmRgf3
     
    Zuletzt bearbeitet: 2. Januar 2024
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